ppihlstrom Postat 18 juli 2013 Postat 18 juli 2013 Efter att ha fått fin mörk sörja i koppen konstant under flera veckor vägrar nu skummaren att jobba som den ska. Antingen får jag inget skum alls, eller så skummar den så mycket att koppen fylls på under en minut - något tips på vad som kan vara fel? Citera
Fishtank Postat 18 juli 2013 Postat 18 juli 2013 Har du på senaste tid preparerat vattnet med Aqua Safe eller liknande?Kan få skummaren ur balans. Citera
ppihlstrom Postat 18 juli 2013 Författare Postat 18 juli 2013 Nej, inte gjort något sådant, bara tuffat på. Det enda jag ändrat på egentligen är utformningen på min ytavrinning. Jag har samma rör ner till sumpen och samma returpump. Citera
Fishtank Postat 18 juli 2013 Postat 18 juli 2013 Nej, inte gjort något sådant, bara tuffat på. Det enda jag ändrat på egentligen är utformningen på min ytavrinning. Jag har samma rör ner till sumpen och samma returpump.Okej, skumt!Borde ju inte ha någon inverkan kan man tycka. Citera
ppihlstrom Postat 18 juli 2013 Författare Postat 18 juli 2013 Nä visst, men nåt skumt (hehe) är det... Citera
timmpa Postat 18 juli 2013 Postat 18 juli 2013 provat med att spola ner vatten i luftslangen? för mej brukar det bli en klegg klump i venturin där luftslangen går in...brukar ta en spruta med vatten och trycka ner ett par ggr sen brukar den koma i gång igen/timmpa Citera
ppihlstrom Postat 19 juli 2013 Författare Postat 19 juli 2013 Ahh, bra tips, ska prova när jag kommer hem Citera
ppihlstrom Postat 19 juli 2013 Författare Postat 19 juli 2013 Ahh, bra tips, ska prova när jag kommer hem Citera
ppihlstrom Postat 20 juli 2013 Författare Postat 20 juli 2013 Lysande, det funkade och nu skummar den så fint igen - tack för hjälpen! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.