Gå till innehåll

Stora acro tynar bort, men fraggarna mår bra


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Det har varit mågra trådar på sistone på liknande tema, men jag tar mitt problem separat ändå.

Jag jar två större acroporakolonier, en bali green slimer och en lila valida. I samband med alla problem kag fått har de börjat dö från roten. Har tagit ett par fraggar av dem som dock verkar må hur bra som helst.

Frågan är nu, kommer jag kunna rädda dem med att få stabilitet igen, eller bör jag fragga upp dem medan det är nåt kvar?

post-6894-14468930172518_thumb.jpg

Brukar acropora kunna växa tillbaka på sitt eget skelett igen?

post-6894-14468930172257_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

svajande Kh samt ryckigt ph4 värde framkallar dessa symptom har jag märkt. så se till o håll dessa stabila samt att du inte nollar ph4 helt det kan också få koraller att dö.

Att vävnaden skulle växa över döda partier har jag upplevt som att det tar mkt längre tid än o kapa dän den skadade delen helt o låta växa upp på nytt igen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kan bara instämma.

Sps = stability promotes success

Det kännetecknar inte din burk för tillfället.

Fragga och montera om.

Sjukt tråkigt att behöva göra så på stora kolonier men kanske får du något kul för de fraggar du inte ska ha kvar :)

/sent from phone

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det börjar bättra sig faktiskt. Anar ljusnande färger och hysterixspröten jag har kvar ser ut som bläckfiskarmar av små tillväxtzoner.

Nå, jag har accepterat mitt öde. Borde gå att rädda ett par relativt stora bitar av resp sort ändå.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...