Gå till innehåll

Mitt rovakvarium 720L!


Flingson

Rekommenderade inlägg

Nu har jag äntligen bestämt mig! Jag ska uppgradera från mitt nuvarande 96L akvarium till ett 720L rovakvarium.

Jag kommer förmodligen köra utan sump (kan ändras under resans gång) för att hålla nere kostnaderna. Tekniken som jag "förmodligen" kommer skaffa är en "Tunze doc 9011", vanliga lysrörsarmaturer från Biltema då jag inte kommer ha koraller, en till 150W doppvärmare.

Fiskarna som jag planerar att ha är: 2 st Pterois volitans, 1 st Gymnomuraena zebra, 1st Pomacanthus imperator, 1 st Siganus unimaculatus, 1 st Chilomycterus antillarum (om jag får tag på en) och kanske enCromileptes altivelis om den inte blir för stor? Är det någon fisk här jag kan ha fler av samma art?

Samt kommer jag skaffa många lägre djur som rensar upp efter drakarna och resterande fiskar.

Jag kommer köpa död sten och limma ihop allt så som jag vill ha det, sedan kommer jag lägga i den LS:en som jag har i dagsläget.

Sanden kommer förmodligen bli korallkross. ca 2-3cm högt

Planen är att Drakarna kommer vara huvudattraktionen och resterande fiskar kommer fylla ut akvariumet.

Jag ska också ha en guppy och molly odling till att mata drakarna med så man få se deras rätta "jag".

Är inte så bra på att bygga akvarium i datorprogram så ni får ha översikt :) (kanske någon får ett gott skratt) :)

post-7690-14468930185028_thumb.jpg Dock utan sumpen.

I går var jag och skaffade ett 100L akvarium till guppy och molly odlingen.

Bilder:

post-7690-14468930185646_thumb.jpg

Har säkert missat en del men i så fall skriver jag till det senare ;)

post-7690-14468930185195_thumb.jpg

post-7690-14468930185408_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...