Gå till innehåll

Filter i molly hotellet


jacs

Rekommenderade inlägg

Hej,

I mitt molly hotell tog jag ut filtren i första facket för att göra plats för skummaren. I andra facket har jag bio-bollar, keramiska ringar och fyllt upp resten med levande sten. Har fungerat hittills för mig iallafall. Kanske inte ger svar på din fråga, men så har jag gjort.

Mvh Joakim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, skummar skiten hänger i själva akvariet nu, ingen dum ide att ha den där. Verkar som att filter inte gör någon nytta.

Skummaren får bara gå mellan 23-07 för frugan klagar på ljudet men tömmer koppen varannan dag nu. Kan ju slänga i skummaren bak och fylla med bollar och rör kanske. Får fundera ett tag, gjorde misstaget att "tvätta" bollarna idag så att flödet bak blev bättre, det blev flytt att innehåll till ett annat akvarium då No3 skenade direkt.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den passar bra i facket om du skulle vilja gömma den där. Hade en sådan skummare själv där förut :)

Dock var jag inte så nöjd med hur den presterade.. Antingen skumma den inget alls, eller så väsnades ganska mycket och koppen blev full på två dagar.

Mvh Joakim

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker den skummar bra men bättre finns ju helt klart men men, i hotellet är den igång mellan 23-07 pga ljudet men källar akvariet är igång dygnet runt.

Fullt öppet på luften och justerat på utflödet har jag. Iofs ganska blött men bättre det kommer något än ingetting alls.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Joakim: Vad kör du med för skummare med tanke på att du har bytt till något bättre?

Jag håller nämligen just nu på och funderar vilken skummare jag ska införskaffa till mitt Mollyhotell.

Funderade lite på boyu WG-310, men om du har något som är bättre och passar så är jag helt klart intresserad att höra vad det är :)

Mvh

// Jimmy

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var ett inlägg här på SVG där någon annan kapade sugslangen och satte i en "träbit" och extern luftpump och problemet löst enligt honom. Skall prova det själv men har bara en vanlig blå "sten" för luften.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...