Gå till innehåll

hobby aqua cooler v2


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Har lite problem att det blir varmt i burken nu varma sommardagar och jag tänkte beställa en hobby aqua cooler v2 för det var inte så dyr. Tänkte höra om något har erfarenhet av den ? Tänkte bara ha den på Akvariumet sommartid dom varmadagarna sen tänkte jag plocka av den därför orkar jag inte bygga någon egen lösning :-) tips och råd är det värt att skaffa fläkt ??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då köper jag den :-) måste den vara precis ovanför bara vatten eller för det något om lite av mina inbyggda ledramper lotter lite under ? Har ju två ledramper som hänger på kanterna nersänkta men dom är rätt smala så man ser ju vatten mellan dom ? Borde väl ändå kyla vattnet ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon tempstyrd brytare med en probe som man kan ha i vattnet som styr ett vanligt eluttag vid en viss temperatur? Det vore ju gott om en fläkt slogs på då tempen är över ett visst värde eller att doppvärmaren slogs av om den råkat hänga sig i läge på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon tempstyrd brytare med en probe som man kan ha i vattnet som styr ett vanligt eluttag vid en viss temperatur? Det vore ju gott om en fläkt slogs på då tempen är över ett visst värde eller att doppvärmaren slogs av om den råkat hänga sig i läge på.

http://www.reptillagret.se/kontrollutrustning-c-1009.html/cool-control-EN.html

Here you go.. :)

Edit; vid närmare eftertanke kan jag inte svar på om sensorn är vattensäker..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon tempstyrd brytare med en probe som man kan ha i vattnet som styr ett vanligt eluttag vid en viss temperatur? Det vore ju gott om en fläkt slogs på då tempen är över ett visst värde eller att doppvärmaren slogs av om den råkat hänga sig i läge på.

har faktiskt också tänkt den tanken :-) är ju skönt att automatisera så mycket som möjligt för en rimlig peng så man kan vara lugn när man åker bort :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Denna ser, av den mycket dåliga bilden att döma, ut till att vara en "klassisk" termostat som går att ha i vatten.

http://www.reptillagret.se/kontrollutrustning-c-1009.html/mini-thermostat-200w-EN.html

Här är alla, finns en del att välja mellan

http://www.reptillagret.se/kontrollutrustning-c-1009.html

Hur funkar en sån mot vatten :-)?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske dags o kolla på en akvariedator :) istället för o köpa massa grejor som inte samarbetar o kostar skjortan sammanlagt om man vågar räkna efter :)

Joo om det börjar bli för mycket grejer att inhandla så kan det nog vara värt de :-) men fläkt måste jag köpa och dom var inte så dyr för blir varmt i burken sånna här sommardagar det gassar på ute :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...