Gå till innehåll

Vilket salt?


Frasse80

Rekommenderade inlägg

Har bara positiva saker att säga om dem. Låter inget, lätt att både ansluta och använda, samt att multicontrollern håller vad den lovar. Roligt kompliment. Det går ju även att bygga ut med fler pumpar om man vill. Food timern är jäkligt smidig då pumparna stannar i ca 8 minuter under matning.

Kan bara gratulera till ett bra köp :smiley20:. Väl investerade pengar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har köpt Red sea salt som jag ska använda till det nya karet innan så har jag använt HW men det har visat sig att man får utslag av kisel med saliferts test. T.Kjellberg kom hem till mig en dag och han hade testat kiselhalten i vattnet som han skulle göra ett vattenbyte med och testet visade att det fanns kisel i vattnet. Han har ett kiselfilter efter osmosen och 0 i det vattnet så kislet måste komma från saltet .Han har bett mig göra ett test med mitt Red sea salt och jag kommer att testa kiselhalten när jag har startat upp mitt kar för inte kommer jag att slänga saltet men är beredd att byta senare när det är dags för vattenbyte om det visar sig innehålla kisel. Jag undrar om det finns några som är intresserade av att geomföra ett kiseltest med det salt som ni använder så kan vi kanske få till ett litet underlag Detta kan göras vid ett vattenbyte och minsta mängd på det nyblandade vattnet ska vara 25L och ha stått ett par dygn innan testet genomförs. Detta kan ju mycket väl förklara alla mina kiselproblem som jag har haft i karet. Är det någon som är villig att testa? Alla som är forskartypen måste känna sig manade eller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...