Turbosnigel Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Jag har för mig att jag läst att man ska låta skummaren gå i typ ättika lr något liknande ett par timmar var 3e månad eller så för att få den riktigt ren? Jag har en korallen zusch skummare som är konformad vilket för att den går lixom inte att rengöra manuellt i de nedre delarna. Några tips på vad man kan använda för att Grov rengöra den och pumpen. MvhTurbosnigel. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta Citera
Turbosnigel Postat 2 augusti 2013 Författare Postat 2 augusti 2013 Kommer ju inte ner så långt med den. Så det sitter som vita små prickar på insidanSkickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Beta Citera
gordan_ Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 jag gör rent och steriliserar mina grejer med vatten ättika (vit ättika) och en halv kork klorin, jag blandar alltid 4 delar vatten 1 del ättika och en halvkork klorin efter all skit har löst upp sig så låter jag sakerna stå i rent vatten ett tag, sista jag gör är att låta dom stå och torka så att jag är säker på att all klorin har avdunstat. Citera
Wiking Postat 2 augusti 2013 Postat 2 augusti 2013 Låt skummaren stå över natt i ett bad med citronsyra. Det köper du i närmaste färghandel för någon hundring. Burken räcker i flera år. Om det finns ställen som du kanske behöver 'gnida' på lite så kan möjligen en flaskborste vara ett alternativ: http://shop.humle.se/utrustning/rengoring/flaskborste-58-cm-med-toppborste Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.