Gå till innehåll

T5 till fraggar


Blåbert

Rekommenderade inlägg

Jag har en gång i tiden kört t5 rör från Aqua medic , dom har ett vettigt blått o ett vitt.. Det växte under rören iaf.. Då hade jag "enbart" två rör av varje.. Dvs totalt 4 rör.. Inget annat ljuse som kunde påverka situationen.. Exakt namn har jag inte i huvudet..

Med vänlig hälsning, Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en gång i tiden kört t5 rör från Aqua medic , dom har ett vettigt blått o ett vitt.. Det växte under rören iaf.. Då hade jag "enbart" två rör av varje.. Dvs totalt 4 rör.. Inget annat ljuse som kunde påverka situationen.. Exakt namn har jag inte i huvudet..

Med vänlig hälsning, Manne

Hur blev färgerna då?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

http://archiv.korallenriff.de/Lichttest/06_t5_test.html

Inget tramsande med LED MH eller annat här inte här är det T5 :)

Riktigt trevliga rör ATI Coral Plus http://reefbuilders.com/2011/12/26/ati-coral-plus-t5/

Finns hur mycket som helst om detta och många säger att t5 är det bästa eller mix t5+mh.

En hel dröse påstår att ingen LED kan ersätta ett fluserande ljus och deras kar ser fantastiska ut. Såg ett kanon kar med T8or över bara man har rätt rör:) Och en aspekt jag kan trö LED aldrig kommer fixa är mjukheten i ljuset som rör rör+mh ger?

Möjligt att LED ger mer ljus men för ögat så är jag mellan 2 stolar och kan ej bestämma mig. Har en del LED på test här hemma och jag tycker det är ett krispigt ljus. så som svar på din fråga Coral-plus rören har jag fastnat för.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska du ha för fraggar?

Främst acropora.

Vad jag är ute efter är om folk märkt skillnad i snabbare tillväxt med en vitare setup alt märkt sämre färger pga ökade halter av zooxanteller i korallerna.

Jag hade tänkt en helblå setup, men frågan är om ett av rören skall vara lite vitare ändå?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...