Linnex Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 När jag var på zoogiganten tidig våras så såg jag ett munstycke som man som man sätter i utlopp på pump/rör och som roterar och på det sett byter riktning på flödet och skapar turbolens. Påminner lite om turbomunstycke på en högtryckstvätt.Jag har för mig att jag såg samma eller liknande munstycke på en webbutik men hittar inte dit igen.I alla fall så vill jag ha tag i sådana munstycken och tycker det är långt att åka till Lomma för dem.Är det någon som vet vad det är för munstycken som jag menar och vad det går att beställa dem? Citera
jimmy Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 kolla med drakfisken tror nog att han kan ta hem Tror att dykaren har en i sitt lilla kar om det är en sån du menar Citera
jerkerw Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Jag tror att det är Hydor som tillverkar den men den går nog inte att använda till stora pumpar (över 1000-1200 l/timme).Jag har inte provat själv men jag har sett dem i aktion och de ser lite små ut.jerker Citera
Linnex Postat 6 augusti 2005 Författare Postat 6 augusti 2005 Jimmy - Jag kollar upp det.Jerkerw - Jag hade tänkt sätta dem på retur från sump resp UVC. Det borde väl fungera att förgrena returrör och sätta flera munstycken? Citera
jerkerw Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Ja om man delar upp flödet borde det gå bra.De roterar snabbare vid högre flöde så det syns säkert tydligt hur mycket de tålJerker Citera
Linnex Postat 8 augusti 2005 Författare Postat 8 augusti 2005 Ja om man delar upp flödet borde det gå bra.De roterar snabbare vid högre flöde så det syns säkert tydligt hur mycket de tålJerker6 st är beställda. Citera
nelson Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 Tjena!Vad kostar munstyckena?' De heter Hydor FLO eller?Nelson Citera
hbmannen Postat 8 augusti 2005 Postat 8 augusti 2005 de går alldelles kanon å ta jetmunstycken från ett bubbelbadkar annars.. provade ett par från ett sånt å dom roterar kanon bra.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.