Cpt Phreak Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Vad kan detta va för något på min korall? Ibland så simmar de runt och då ser dem ut som platta maskar?! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Han det vara plattmask? Planaria.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Om det bara är på just den korallen så doppa korallen i rent osmosvatten o skaka lite så faller dom av o dör.Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cpt Phreak Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Hur får man bort dem? Är det dåligt för korallen? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cpt Phreak Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Ja det är bara på denna tror jag Ok bara snabbt ner en vända då sen tillbaka ner i akvariet? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Cpt Phreak Postat 11 augusti 2013 Författare Dela Postat 11 augusti 2013 Såg att det var sånna på min Catalaphyllia med! Kan man doppa den med? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Spontant känner jag att osmosvatten inte är en jättehöjdare att doppa i.Det blir en stor pH förändring snabbt, det brukar inte vara jättepoppis hos koraller.Ohyran stryker garanterat med, med eventuell koralldöd som följd.Dock kan man justera till pH siffran med lite bikarbonat, då blir det lite skonsammare.Annars finns bra preparat för koralldopp, ex Tropic Marine Coralcure Pro (vill jag minnas det heter), finns säkert fler märken.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Jag har gjort det med tex euphyllia , samt skivor / zoantus.. Har funkat kanon varje gång faktiskt.. Handlar om ca 20 sekunder så har dom maskarna bara ramlat av vid lite skakning.. Någon timme senare har euphyllian varit utslagen som vanligt.Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 11 augusti 2013 Dela Postat 11 augusti 2013 Jag har doppat lila skivor som hade plattmaskar med gott resultat. Plattmask borta skivorna oberörda Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.