Gå till innehåll

kaninfisk dog


nikosmaximus

Rekommenderade inlägg

Vad visa dom för symtom innan de dog? Hade de prickar, käkade de mat eller inte, vad de sega, rörde de sig mycket över ytan för att kipa efter luft? Alltså kunde du se någon särskilda ändringar i deras beteende dagarna/dagen de dog?

Min spontana tanke är att du stressade för snabbt med att köpa för många fiskar på en och samma gång, speciellt eftersom du köpte ny levande sten och inte begagnad och sen när de första fiskarna dog började en ond cirkel att det blev nitrit i vattnet och att det sen fortsatt utan att dina bakterier har hunnit bryta ner det i tid då det gått för snabbt.

Ändrat av MarinaS
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad visa dom för symtom innan de dog? Hade de prickar, käkade de mat eller inte, vad de sega, rörde de sig mycket över ytan för att kipa efter luft? Alltså kunde du se någon särskilda ändringar i deras beteende dagarna/dagen de dog?

Min spontana tanke är att du stressade för snabbt med att köpa för många fiskar på en och samma gång, speciellt eftersom du köpte ny levande sten och inte begagnad och sen när de första fiskarna dog började en ond cirkel att det blev nitrit i vattnet och att det sen fortsatt utan att dina bakterier har hunnit bryta ner det i tid då det gått för snabbt.

aaaax marina esi ise moro mou ke se psaxno na se vro ;) , den hade fått svarta prickar men dem gick bort tydligen det var det ända sen levde ganska bra inga förändringar under tiden jag har kollat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...