Lazze Postat 6 augusti 2005 Postat 6 augusti 2005 Kanske en dum fråga från nybörjare men måste ändå ställa den. Jag bor på landet och brukar ha mitt fönster öppet. Beroende på värme i karet och rummet.Men nu till min fråga.Eftersom jag ej har någon fisk i än.Vad ska jag göra med alla flugor som hamnar i karet. (De hade troligtvis mumsat i sig krypen)Så undrar jag om det kan påverka balansen i mitt kar?? Citera
vahagn Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 En eller par flugor i ett 300-liters kar kan knappast göra någon större skillnad i vattenkemin. Men kan du komma åt dem så är det väl bara att plocka ut dem.PS. Flugor var riktiga favoriter i mitt sötvattenskar som jag hade, i synnerhet var det fjärilsfisken som älskade dem... Citera
DSB Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Flugorna kommer knappast att påverka ditt akvarium, åtminstone inte så att du kan mäta någon påverkan. Citera
Norberg Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Om de inte landar ovanpå metallhalogenlaman och börjar brinna för då luktar det apa!Vi har massor flugor då grannarna har hästar. Men har aldrig haft andra problem än att det luktar bränt ibland! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.