Gå till innehåll

Hur högt ska jag bygga? 60, 70 eller 80 cm


alivedreamer

Rekommenderade inlägg

Hej på er

Jag har svårt att bestämma mig hur högt jag skall bygga. Vad säger ni som har akvarier med 70 eller 80cm i höjd angående hur man når ner och det ser ut? Eller ska man vara nöjd med standard 60?

Karet kommer vara ungefär 180-200 brett och 80 djupt.

Tjocklek på glaset verkar ju vara 12mm upp till 70, i alla fall i akvarielagrets lista. Andra vill bygga i 15mm oavsett om jag skall bygga 70 el 80 högt.

Hälsningar

Eric

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är 190 och för mig är mitt 70 höga kar precis vad jag kan sköta smidigt utan att utsätta de för deo ;)

Med 80 djupt så kan det bli lite svårare o nå längst bak, jag har 75 och det är på gränsen(men jag kommer åt från båda sidor).

Höjden gör dock en hel del för det visuella, jag har haft 55-60 höga kar förut och det lilla extra gör helt klart sitt.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Höga kar är riktigt snygga tycker jag. Jag är 194 cm lång och mitt kar är 65 högt. Tveksamt om jag skulle vilja ha ett högra kar. Nåväl, jag vägrar dock doppa armarna i karet, armbågen har definitivt inte varit under ytan sedan karet startades för 6,5 år sedan. Men det finns långa griptänger man kan använda om man måste flytta någon fragg eller så i karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...