pegekin Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Ska vattnebehållarerunaktigt när man använder Fauna Marins Fosfat Remover?Har det i behållare med hål i botten och en slang uppifrånFrån en pump (600l/t) Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Blir det brunt vatten är det säkert järnbaserad remover. Vissa av dessa ska sköljas igenom först så man får bort dammet, annars kan det lägga sig på hela din inredning. Men en för stark pump kan också se till att få fart på removern så den skaver emot sig själv och "mals ner till damm". Removern ska vara stilla i reaktorn. Citera
pegekin Postat 27 augusti 2013 Författare Postat 27 augusti 2013 Förvirrandeår=Laggeman;546479]Blir det vararunt vatten är det säkert järnbaserad remover. Vissa av dessa ska sköljas igenom först så man får bort dammet, annars kan det lägga sig på hela din inredning. Men en för stark pump kan också se till att få fart på removern så den skaver emot sig själv och "mals ner till damm". Removern ska vara stilla i reaktorn.Det står inte om de e järn eller alu baserat. Det heter Ultra Phos 0, 04Andra ha ju sagt här SVG. att de ska vara stark cirkulatione på removern???Förvirrande! ! Citera
Laggeman Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Så har iaf jag fått det förklarat för mig, och även kört själv med gott resultat.Biopellets är en annan femma, de vill man ju ska skava mot varandra, men inte removern vad jag förstått. Citera
dahlgren Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Kör samma som dig och får också färgat vatten när det blir för strömt. Placerar min ddirekt eefter bubbelfällan där der är lugnare och det funkar bättre Citera
jojje81 Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Har precis beställt just denna remover och ska använda det till mitt rsm130. Ska jag lägga det i mediaracket eller under returpumparna?Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2 Citera
_Manne_ Postat 27 augusti 2013 Postat 27 augusti 2013 Skölj ur removern i lite osmosvatten så slipper du en del utfärgning..Mvh Manne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.