POPOV Postat 3 september 2013 Postat 3 september 2013 Brukar ni ha muttern på den torra sidan ? Citera
Chum Postat 3 september 2013 Författare Postat 3 september 2013 Har man inte muttern under karet så blir det ju förbaskat svårt att komma åt den längst ned i avrinningskammaren/boxen... Jag har också dragit så hårt jag kan, med bara fingrarna. Har inte dragit extra med polygrip... Citera
Chum Postat 9 september 2013 Författare Postat 9 september 2013 Kan upplysa om att packningarna håller 100% tätt och snustorrt! Karet kan nu ses i sitt första stadie i min tråd... Så här blev avrinningen förresten - primärröret (25 mm) på halva höjden och sekundären (50 mm) tar ytvattnet, kontrollerat med hjälp av kran på primären. Returen (20 mm) pumpas upp genom sekundären. Enda som tillkom efter bilden togs var ett T-rör på toppen av primärröret. Dels är det snyggare, men så suger det också rejält från två håll i avrinningskammaren =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.