Gå till innehåll

Reflektor T5/T8 Juwel HJÄLP!


mullsi

Rekommenderade inlägg

Hej jag har ett 180 l juwel som ska förvandlas från söt till salt:) tänkte börja med ljuset:)

Första frågan utan säkert 100 har uppstått..

Tänke köpa en sådan

http://www.mitthusdjur.se/index.php/mitthusdjur_sv/fisk/lysror-lampor/reflektor-t5t8-juwel-6930.html

Men de har blått ljus i t5

men bara vitt ljus i t8?:o och på reflektorn står det att det passar till t5/t8, sedan i beskrivningen står det "Reflektor Juwel passar T8 lysrör

Levereras med clips till respektive sort" kan jag blanda ljusrören då?:o

MVH Malin

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

Reflektorerna levereras med clips som gör att reflektorn kan monteras på antigen t5 eller t8, så den passar alltså på båda.

Beroende på hur gammal din befintlige ramp är så har du antigen t5 eller t8, men du kan inte sätta i andra rör än vad den är gjord för.

Det lite udda med Juwel (i alla fall sist jag kollade) är att de har sin egen längd på rören så du måste köpa Juwels egna rör, vilket begränsar utbudet

Du kan säkert börja köra med den ramp du har kompletterad med reflektorer om du bara börjar med lite enkla mjukisar i korallväg, men på sikt kommer du vilja ha mera ljus.

Jag vet att man kan köra med två original ljusramper i de lite större Juwel karen (det finns en anpassad luck-sats att köpa till då), men jag tror inte det går i 180L varianten, så då är det nog till att köpa en helt ny ramp till karet som gäller.

MVH

/Janne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...