pkarl Postat 6 september 2013 Postat 6 september 2013 Tyckte nästan att det var konstigt att ingen reagerade på fjärilen. Det är faktiskt två stycken i karet. Chaetodon lunula, racoon butterfly. Absolut inte revsäker enligt nätet. Ska bland annat vara duktig på ta glasrosor och anemoner.De pickar på knapparna men inte värre än vad dvärgkejsare bruka göra. Inte tillräckligt för att knapparna inte ska vilja slå ut.Fjärilarna går i karantänskaret o jag pröva dem med lite olika koraller. Har testat euphyllia-pickade lite men slutade heltzoanthus- pickar lite men äter ejacanfragg- ej rörtgoniopora fragg-ej rörtcalustrea-rör interodactis-rör ejDe har gått i ca 3vecokr i karantänen. Ska låta de hållas ett tag till innan jag stoppar dem i mitt stora kar men inriktning på acans, goniopora samt acropora.Lite vågat kanske men ibland måste man testa. Får se om de håller i sig eller om de börjar äta koraller snart.Ha sökt info om dem och i naturen ska koraller ingå i kosten men bara till 5-10% resten ska vara lägre djur.Låter spännande! Har självt kört med C. Auriga vilket fungerade bra tillsammans med sps så länge den nu levde (ca 1 år).//PatrikTill TS: Det var inte meningen att kapa tråden. Ber om ursäkt för detta. Citera
akutmottagning Postat 11 september 2013 Författare Postat 11 september 2013 Finns det andra märken på vit cement än finjas?Vilken sort köpte du på bejers då dessa inte är återförsäljare för finjabetong Citera
JensGranlund Postat 21 november 2013 Postat 21 november 2013 Lyfter upp tråden då jag är intresserad av att veta vad man ska titta efter..Mvh Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.