Gå till innehåll

diy fraggplugg


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

Tyckte nästan att det var konstigt att ingen reagerade på fjärilen. Det är faktiskt två stycken i karet. Chaetodon lunula, racoon butterfly. Absolut inte revsäker enligt nätet. Ska bland annat vara duktig på ta glasrosor och anemoner.

De pickar på knapparna men inte värre än vad dvärgkejsare bruka göra. Inte tillräckligt för att knapparna inte ska vilja slå ut.

Fjärilarna går i karantänskaret o jag pröva dem med lite olika koraller. Har testat

euphyllia-pickade lite men slutade helt

zoanthus- pickar lite men äter ej

acanfragg- ej rört

goniopora fragg-ej rört

calustrea-rör inte

rodactis-rör ej

De har gått i ca 3vecokr i karantänen. Ska låta de hållas ett tag till innan jag stoppar dem i mitt stora kar men inriktning på acans, goniopora samt acropora.

Lite vågat kanske men ibland måste man testa. Får se om de håller i sig eller om de börjar äta koraller snart.

Ha sökt info om dem och i naturen ska koraller ingå i kosten men bara till 5-10% resten ska vara lägre djur.

Låter spännande! Har självt kört med C. Auriga vilket fungerade bra tillsammans med sps så länge den nu levde (ca 1 år).

//Patrik

Till TS: Det var inte meningen att kapa tråden. Ber om ursäkt för detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...