Boerboele Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Hej!Är helt ny här och inom salt. Har satt igång en bräckvattensburk och tänkte öka salthalten och akvariestorleken (54 l -> 112 l -> 600 l) alltefter fiskarna växer (en grön kulfisk, två månfiskar) för att övergå helt till salt i slutändan. Just nu är salthalten på ca 1.017 och jag undrar när jag skulle kunna börja stoppa i levande sten i akvariet? Tanken är att göra det samtidigt som jag byter storlek till 112 l.Mvh Helena Citera
ormet Postat 4 september 2013 Postat 4 september 2013 Det är inte helt lätt att svara på, men jag skulle inte stoppa ner LS i under 1.022. Det kan nog gå bra ner till 1.020 men jag skulle inte våga chansa om jag ville ha allt levande i stenen. Citera
Boerboele Postat 4 september 2013 Författare Postat 4 september 2013 Tack så mycket för svaret! Då har jag en riktning att gå efter . Och inser att det kommer dröja ett tag innan mellanburken kommer igång.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.