Gå till innehåll

PVC kopplingar...


Mazzi

Rekommenderade inlägg

Fast denna är det man ska ha va?

http://koiimport.dk/product/pvc-tankgennemfoeringer-oe25mm-mklemme-ring-1039/

Säg att jag ska ha ett kar borrat för 3st 25mm genomföringar, 2 ner och ett upp. Orkar någon plocka ihop alla delar jag behöver så jag inte missar något. Limmar man alla skarvar? Jag ska påbörja bänkbygge i helgen för en 60x60x60 kub och behöver hjälp då jag är helt ny på detta.

/Mats

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Omöjligt o säga exakt vad någon annan behöver.. Bara du som vet hur det ska dras.. Men ett antal genomförningar , par meter rör och kulventiler samt ett anta 90 böjar/vinklar är en bra början. Ja man limmar allt.. Normalt sätt så kan man dela på kulventilerna åtminstone.

En bit siliconslang mellan returpump o rörsystemet hjälper till att vibrationer inte kommer upp från pumpen.

Får du rätt slang så burkar ett par buntband hålla den på plats.

Glöm inte pvc lim.

Mvh Manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag förstår att det är svårt, men just sumperiet och rördragning är det som ger mig mest huvudbry. Jag får locka nån med lite koll i närheten med en pilsner eller nått när det är dax :)

/Mats

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om man tar det uppifrån och ner och vänster till höger:

Rör - genomföring - rör - kran - rör - vinkel - rör - vinkel - rör (vinklarna för du vill antagligen inte ha avrinningens utlopp rakt ner)

Rör - genomföring - rör - (kran) - rör - vinkel - rör - vinkel - rör

Vinkel - vinkel - rör - genomföring - (kran) - rör - vinkel - rör - vinkel - rör - slanganslutning - silikonslang

Dvs

? m rör

3 kranar (minimum en på avrinningen, de andra två är bra att ha)

8 vinklar

3 genomföringar

1 slanganslutning

? Dm silikonslang (för anslutning returpump)

Tangit pvc lim

Bara ett exempel, som manne säger beror det ju helt på hur ditt kar och sump ser ut.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...