Gå till innehåll

Problem med Euphyllian


predator81

Rekommenderade inlägg

Ge det ett par timmar, de gör så ibland, vågar nästan helt garantera att den ser bättre ut snart.

Emellanåt kan de sjunka ihop ännu mer, till en nästan helt platt kaka med noll uppblåsta polyper. I samband med något sånt är det också inte ovanligt att de "kräks", det kommer ut lite svart/brunt gojs ur munnen. Sen ett par timmar senare ser de helt kanon ut igen :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Euphyllia kan vara känsliga mot ändringar, t.ex om man låtit de gå lite länge me o fylla på vatten o sen har i en massa på en gång ä de inte så populärt (stora vattenbyten), eller man gör en stor rengöring eller ändrar på något annat, men sen gör de bara så ibland med eller att den störts av en fisk/annat du har. Kan alltså bero på mycket men oftast är det inget att oroa sig över. Börjar de däremot lösa upp sig i ett brunt slem kan man oroa sig då kan det vara BJD och det kan snabbt döda hela korallen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
styr du belysningen via timer?...

jag har märkt att om det är för lång lystid drar de ihop sig..en annan sak med mina 7 euphyllia är att tex 6 kan vara fullt utslagna men inte den sjunde...kan ju tänka mig om man bara hade den sjunde kunde man börja tro att något inte står rätt till

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...