Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

jag har problem med min skummare ATI BM250

för någon vecka sedan stannade en av pumparna och jag vet sedan tidigare att motorblocken har haft problem då jag fick byta en för drygt ett år sedan när strömsladden sprack.

jag köpte då ett extra motorblock för att ha i reserv då frakten var nästan lika dyr som pumpen.

nu bytte jad detta för 2 veckor sedan och pumpen gick igång men igår så stannade den igen med det nya motorblocket.

jag har plockat isär och kollat så att det ser ok ut , när jag försökt starta så har den vid ett par tillfällen gått ett par sekunder för att sedan stanna.

oftast så känner man bara en lätt vibration när man sätter i kontakten men den börjar inte pumpa.

kan det vara så att det är fel på lager eller de roterande delarna?

någon som har en ide vad jag skall kolla på?

Postat
  • Författare

nej inte ännu, jag har en extra hemma men den är begagnad så det är oklart vilket skick den är i, fick med den när jag köpte karet.

Postat

Om det är den gamla så skulle jag titta på buntbanden som håller trasslet, brukar få liknande problem när dom tar i för mycket eller går av.

Prova ta en 1ml spruta eller liknande o peta i insuget, dvs försök få snurrning på pumpen.

Om det får igång pumpne så kan det vara distansen mellan impeller plattan o blocket som är för litet, avhjälps med teflonpackningar.

Även för mycket trassel kan ge samma symptom.

//NiXoN

Postat

Även svullen impellermagnet ger samma symptom.

Är axeln av metall?

Kalsifiering?

Postat
  • Författare

Axeln verkar vara av någon keramisk kvalite, verkar ha lite slitage 10 mm upp från änden

Postat

är hålet i impellern runt eller är det ovalt? Är det så att hålet är slitet å magneten inte kan snurra runt axeln så blir det att den står still.

Fick själv problem med min för ett tag sedan så köpte både ny impeller, gummi bussning och kermasik axel.

Postat
  • Författare

Jag lyckades få igång den med lite övertalning , återstår att se hur länge den går denna gång

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.