Fishtank Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Hej!Vad är detta för en växt som följde med på en sten?Inte skivanemonerna utan den gröna med vad som ser ut som bubblor. Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Det är en macroalg som heter Caulerpa racemosa Citera
Fishtank Postat 16 september 2013 Författare Postat 16 september 2013 Det är en macroalg som heter Caulerpa racemosaBugar och bockar! Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Så lite så Det är en typ av bubbelalg kan sprida sig rätt bra. Kirurgfiskar brukar gilla den Min Hepatus har käkat soprent på dom här hemma. Ej att förväxla med Bornetella sphaerica som med är en bubbelalg dock en pest att ha i karet enligt mig och många andra. Citera
Dykaren Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 . Ej att förväxla med Bornetella sphaerica som med är en bubbelalg dock en pest att ha i karet enligt mig och många andra.Du menar Valonia ventricosa tror jag? Bornetella är rätt så ovanlig och jag har inte hört någon som haft några större problem med denna. Citera
Guest Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 Jag fick nästan hela karet fullt med Bornetella sphaerica. Solklart glömde skriva Valonia ventricosa Urs för den algen Citera
hagbard Postat 16 september 2013 Postat 16 september 2013 (ändrat) hmm bra gjort! jag har 2 kanske macroalger som växer i mitt kar..en röd och en grön...vingar iväg ett foto så snart jag kan... Ändrat 16 september 2013 av hagbard Citera
jacs Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Caulerpa racemosa var. turbinata har jag i mitt akvarie som manuell rensas men finns det en fisk som tar den är man ju glad för inputen.//Jonas Citera
Dykaren Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Caulerpa racemosa var. turbinata har jag i mitt akvarie som manuell rensas men finns det en fisk som tar den är man ju glad för inputen.//JonasZebrosoma-kirurger kan funka bra, liksom Siganus Vulpinus. Men det är individuellt, en del rensar totalt medans andra struntar i det. Citera
jacs Postat 17 september 2013 Postat 17 september 2013 Tackar men då de vill ha 800L+ så skiter det sig totalt, men det är en önske fisk "yellow tang" varjefall.//Jonas Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.