Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Så lite så :P Det är en typ av bubbelalg kan sprida sig rätt bra. Kirurgfiskar brukar gilla den :) Min Hepatus har käkat soprent på dom här hemma. Ej att förväxla med Bornetella sphaerica som med är en bubbelalg dock en pest att ha i karet enligt mig och många andra.

Postat
. Ej att förväxla med Bornetella sphaerica som med är en bubbelalg dock en pest att ha i karet enligt mig och många andra.

Du menar Valonia ventricosa tror jag? Bornetella är rätt så ovanlig och jag har inte hört någon som haft några större problem med denna.

Postat

Jag fick nästan hela karet fullt med Bornetella sphaerica. Solklart glömde skriva Valonia ventricosa Urs för den algen

Postat (ändrat)

hmm bra gjort! jag har 2 kanske macroalger som växer i mitt kar..en röd och en grön...vingar iväg ett foto så snart jag kan...

Ändrat av hagbard
Postat

Caulerpa racemosa var. turbinata har jag i mitt akvarie som manuell rensas men finns det en fisk som tar den är man ju glad för inputen.

//Jonas

Postat
Caulerpa racemosa var. turbinata har jag i mitt akvarie som manuell rensas men finns det en fisk som tar den är man ju glad för inputen.

//Jonas

Zebrosoma-kirurger kan funka bra, liksom Siganus Vulpinus. Men det är individuellt, en del rensar totalt medans andra struntar i det.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...