Gå till innehåll

LED val


jacs

Rekommenderade inlägg

Hej,

Är det http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=102 och http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=174 dessa som är bra att ha förutom då dreamchippet om man bara vill driva på 10W. Samt är det fortfarande 2/3 blått och 1/3 vitt som gäller för http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=22_28_32&products_id=174 är väl vitt?

Snurrig i bollen efter att ha läst en massa sidor här.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lite som man vill. Jag håller på att göra en belysning till ett Clownhotell. I detta skall jag ha ett "kluster" av 5 chip. Klustret i form av avlångt X med en violoett hybrid i mitten. Upp till höger och ner till vänster sådana här. Uppe till vänster och ner till höger dessa Jag kommer att köra dessa på 900 mA. Det är då väldigt i underkant för det violetta chippet som går att köra i 2000 mA men man får betydligt mer strålning per insatt watt. Vill man öka upp ljuset - utan att öka strömmen - så kan man välja dessa och dessa chip i stället för 10 wattarna. Fördelen är där att man senare kan köpa en driver för upp till 2000 ma och öka ljusmängden om man vill.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa kommer jag bara styra med en driver i nuläget och den kommer inte att dimmas (även om jag gör konstruktionen sådan att den går att ändra med fler drivers/ett driverkort) Drivern jag använder går att ställa i 350, 500, 700, 900, 1050 och 1400 mA. Kommer att köras i 700 eller 900 mA troligtvis - inga linser.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör 4 i en ruta istället - skulle personligen tagit bort 1 16 000 K i så fall och kör på 700 eller 900 mA. Men du får testa först. Vilken driver tänker du ha? Jag har Jolly maxi Den bästa på marknaden! Flera olika dimningsmöjligheter och den dimmar ner till LED:en med PWM vilket betyder att det går ända ner till 0

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Använder Meanwells LDD-1000H och pwm ned till noll utan problem, har en fungerande rutin för en kanal med ljusstegring till arduino'n som fungerar fint tycker jag varjefall. Denna skall nu kompletteras med mera dioder så man kan prova över molly hotellet. Problemet jag märker är att trafo på 14.2V in i LDD drivaren och jag får ut 9.6V endast så kollar även på CAT4101 i parallell mode så jag kan få 2A om jag vill. Det jag läst mig till är att CAT4101 bränner bort spänningen men det ordnar sig med bättre spänning mot diodernas behov. LDD har inbyggd failsafe mot överhettning som gör att den startar om när den har kallnat.

Så jag kollar på 36V trafo nu och borde klara av 3 dioder i serie samt 2 uppsättningar och då jag har 2st LDD-1000H så är det inga problem att driva detta med samma pwm signal.

En massa provning bara för man vill göra sakerna själv och inte köpa färdiga kit, en måste vara dum eller sjukt intresserad hur saker fungerar.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...