Gå till innehåll

Acropora vitnar


Matthias_H

Rekommenderade inlägg

Hej igår var jag till min lokala handlare och vi surra lite och titta i hans korall burk. Såg en acropora som ska vara blå men är brunt och har börjat vitna rätt mycket :-( han frågade mig om jag ville ha den så jag tänkte vi ger den ett försök då jag har betydligt mer ljus i mitt akvarium ån vad han har. Ser dock att den är mer vit nu på morgon än vad den var igår håller den på dö helt eller kan dom börja ta sig igen ? Tacksam för svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

InteUdäremotMatthias_nerifrån0673]Hej igår var jag till min lokala handlare och vi surra lite och titta i hans korall burk. Såg en acropora som ska vara blå men är brunt och har börjat vitna rätt mycket :-( han frågade mig om jag ville ha den så jag tänkte vi ger den ett försök då jag har betydligt mer ljus i mitt akvarium ån vad han har. Ser dock att den är mer vit nu på morgon än vad den var igår håller den på dö helt eller kan dom börja ta sig igen ? Tacksam för svar

Om den ha vitna nerifrån så e de bara att klippa bort de döda och fragga om de liksom.

Är däremot hela vit så be en bön eller nåt.

Inte så mycket att göra då.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om korallen haft ganska dåligt ljus då bör man vänja in den till det starkare under någon vecka minst. Annars är risken stor att dom ogillar läget. Ser lite ut som den vitnat på den sidan som är emot ljuset och kan det vara ett täcken på att den bränt sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...