Gå till innehåll

Förökad ormsjöstjärna (?)


MickeP

Rekommenderade inlägg

Visserligen är jag nybörjare, startade för ett år sedan, men visst kan detta på bilden vara ormsjöstjärna? Jag upptäckte nämligen först nyss ett antal sådana - såg minst 5-6 stycken iaf, med tentakler som är 2-3 cm långa per styck. Och dom rör sig som min stora ormsjöstjärna (jag har EN som jag haft som städpatrull och som var först i mitt kar) och den har tentakler som växt från 10-15 cm när jag köpte den, till 15-20 cm idag.

Jag köpte iofs två små stenar med koraller på ZooGiganten nu när de hade 2 för priset av 1 i sitt 10-års firande, och teoretiskt skulle något kunnat följa med där då men tror inte de hade växt så mycket så snabbt på bara 3-4 veckor eller vad det är (?).

Någon erfaren som kan bekräfta eller dementera, och som kanske rentav vet art, vad den är är?

post-7074-14468930908219_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har flera hundratals små ormsjöstjärnor i mitt akvarium från levande stenen tillsammans med andra hundratals småsniglar, borstmaskar och sjöstjärnor så jag skulle nog säga att det är ganska (mkt) vanligt att få med olika fripassagerare in till våra kar.

Lys med fisklampa på natten så kommer du se massa spännande :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...