patrikk Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Hur mycket matar ni?Jag matar 1 fryskub / dag Och jag har2x clowner2x damseller2x gobies1x DorisLite ryggradslösa djurSå hur mycket matar ni och vad har ni i karet?Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
Petter N Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Jag har 17 fiskar (3 kirurgfiskar, en elddvärgkejsare, 4 Pseudanthias squamipinnis, 1 Valenciennea puellaris, 2 neongoby, 4 clownifiskar, en mandarin och en filfisk. Jag matar två gånger om dagen. En gång med 1 krm (1 ml) Ocean Nutrion Formula 2 pellets samt två halva Tropical Green Algae Wafers. Andra matningen består av 1/4 ruta fryst artemia, 1/4 ruta fryst cyclops, 1/4 ruta fryst mysis. I samband med andra matning lägger jag dessutom i 2 ml Red Sea Reef Energy A och 2 ml Reef Energy B till korallerna. Detta är fullt tillräckligt för att ha fiskar med runda fina bukar. Citera
Guest Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Jag övermatar lite i mitt kar kanske. Jag kör 2 kuber fördelat på 3 ggr/dag till mina fiskar jag har 3 percula, 1 salarias, 1 hepatus, 2 mandariner, 1 liten aborre, 1 kardenal och lite lägre djur. Citera
hagbard Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 coolt!antaglingen svälter jag mina fiskar,,hmmm Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.