Randigabipen Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Köpte idag 25 kg LS till vårt nya kar på 200 Liter och då följde denna lilla krabat med. Lade den nere i sumpen innan vi vet med säkerhet om den är säker eller ej, men vad jag läst innan är inte "håriga" krabbor så bra?Vad är det för slags krabba vi fått med?Tack på förhand! Citera
Laggeman Postat 27 september 2013 Postat 27 september 2013 Den liknar en som jag har i mitt kar, den har än så länge enbart käkat alger och bor under en anemon. Men krabbor är opportunister, dvs, om de får tillfälle att ta en sjuk eller skadad fisk tex, så kommer de göra det, likaså kan de få smak på vissa koraller eller andra djur. Citera
NiXoN Postat 28 september 2013 Postat 28 september 2013 Tittar man på klorna så kan man ibland få lite tips om krabbans beteende, din krabba ser ut att ha plattor längst ute på sina dvs inte dom klassiska spetsiga.Detta brukar tyda på en herbivor livsstil, dvs den äter troligen alger i första hand.Detta sagt så är krabbor opportunister och kan vid behov käka annat som Laggeman är inne på.//NiXoN Citera
Tedde Postat 28 september 2013 Postat 28 september 2013 Söta som små, men större blir oftast till besvär. Flyttar Ls och koraller för att nå sina mål. Citera
Randigabipen Postat 28 september 2013 Författare Postat 28 september 2013 Söta som små, men större blir oftast till besvär. Flyttar Ls och koraller för att nå sina mål.Tack för svaren. Den är stor som en femkrona ungefär. Den får gå i sumpen tills vidare. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.