Gå till innehåll

Miljarder luftbubblor???


Chum

Rekommenderade inlägg

Jag har en Deltec SC2060 som funkar perfekt fram till idag. Det enda jag gjort (utöver att riva i min scape efter jakt på fisk (se Fiskar/Agressiva arter)) är att jag adderat FM Ultra Phos 0,04 i påse... Kan det ha sabbat ytspänningen på vattnet?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte så att du rivit upp en massa skit som göttat sig mellan stenarna så skummaren flippat. brukar isf ta någon dag innan den är normal igen. Brukar kunna bli nini bubblor hela skummaren knökad med "dis"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag rev upp alla stenar och jagade fisk innan jag lade om scapen igen... men har aldrig varit med om att stök i karet resulterar i 35 miljarder mikrobubblor? Det bliev ju inte så här när jag gjorde scapen första ggn o sedan drog igång skummaren samma kväll. Att den skummar extra mkt är en sak, men alla dessa gaziljoner bubblor. Jättekonstigt. Misstänker fortfarande Ultra Phos i påsen. Tog ur den tills vidare. Eller så kanske det var för att jag hade händer/armar i karet i flera timmar som gjorde at vattnet ändrade karaktär och skummar flippade ur därför. Jag vet inte, men "skumt" är det =/

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Plötsligt slutade den producera femhundrafyrtiotusenelvahundragaziljoner luftbubblor per kvadratmillimeter... så nu beter den sig som normalt igen. Under denna process så skummade den väääldigt dåligt och extremt blött också, så det kan inte vara skiten i vattnet utan måste nästan vara vattnets "densitet" eller ytspänning som rubbades av mina händer/armar. Hade dock varit intressant att veta säkert, men men... Nu verkar den vara på banan igen iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Krävs ju väldigt lite för att en skummare skall flippa. kan mycket väl vara flötet på huden men ofta leder det till en utebliven skumning. Men allt kan hända. Det viktiga är att det rättat till sig:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...