JonasW Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Har en grön Acropora som trivts väldigt bra med fin polypexpansion och tillväxt. "Tyvärr" så har jag fått rätt några eremiter som vuxit på sig rätt bra de med och de möblerar om rätt friskt ibland.Idag så hade de tippat ned stenen med Acron så den låg ett par timmar bland några discosoma. När jag väl såg det & plockade upp den så hade Acron släppt den gröna vävnaden 0.5cm uppifrån toppen och nedåt och dragit in alla polyper.Nu är stenen limmad så det inte ska hända igen, men finns det något hopp för att den kan återskapa vävnaden? Eller bör jag knipsa av den strax under det vita området? Polypexpansionen är tillbaka i alla fall. Några polyper lever än även i det vita området.Inte första gången dessa eremiter ställt till det för mig.... Citera
pegekin Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Har en grön Acropora som trivts väldigt bra med fin polypexpansion och tillväxt. "Tyvärr" så har jag fått rätt några eremiter som vuxit på sig rätt bra de med och de möblerar om rätt friskt ibland.Idag så hade de tippat ned stenen med Acron så den låg ett par timmar bland några discosoma. När jag väl såg det & plockade upp den så hade Acron släppt den gröna vävnaden 0.5cm uppifrån toppen och nedåt och dragit in alla polyper.Nu är stenen limmad så det inte ska hända igen, men finns det något hopp för att den kan återskapa vävnaden? Eller bör jag knipsa av den strax under det vita området? Polypexpansionen är tillbaka i alla fall. Några polyper lever än även i det vita området.Inte första gången dessa eremiter ställt till det för mig....Vänta en stund men de e nog bara att klippa av den skulle jag tro. Citera
Andreas N Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Ja klipp den är mitt rår också. Det kommer komma cyano på den grenen annars. Citera
JonasW Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Ok, då ska jag leta upp en avbitare eller något. Tack! Citera
JonasW Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Här kommer en bild på den också, så ser ni vad jag pratar om. Klipper de imorgon så får jag hoppas att den läker. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.