Gå till innehåll

Skadad/bränd Acro, vad göra?


JonasW

Rekommenderade inlägg

Har en grön Acropora som trivts väldigt bra med fin polypexpansion och tillväxt. "Tyvärr" så har jag fått rätt några eremiter som vuxit på sig rätt bra de med och de möblerar om rätt friskt ibland.

Idag så hade de tippat ned stenen med Acron så den låg ett par timmar bland några discosoma. När jag väl såg det & plockade upp den så hade Acron släppt den gröna vävnaden 0.5cm uppifrån toppen och nedåt och dragit in alla polyper.

Nu är stenen limmad så det inte ska hända igen, men finns det något hopp för att den kan återskapa vävnaden? Eller bör jag knipsa av den strax under det vita området? Polypexpansionen är tillbaka i alla fall. Några polyper lever än även i det vita området.

Inte första gången dessa eremiter ställt till det för mig....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en grön Acropora som trivts väldigt bra med fin polypexpansion och tillväxt. "Tyvärr" så har jag fått rätt några eremiter som vuxit på sig rätt bra de med och de möblerar om rätt friskt ibland.

Idag så hade de tippat ned stenen med Acron så den låg ett par timmar bland några discosoma. När jag väl såg det & plockade upp den så hade Acron släppt den gröna vävnaden 0.5cm uppifrån toppen och nedåt och dragit in alla polyper.

Nu är stenen limmad så det inte ska hända igen, men finns det något hopp för att den kan återskapa vävnaden? Eller bör jag knipsa av den strax under det vita området? Polypexpansionen är tillbaka i alla fall. Några polyper lever än även i det vita området.

Inte första gången dessa eremiter ställt till det för mig....

Vänta en stund men de e nog bara att klippa av den skulle jag tro.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...