Turbosnigel Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Jag har fått en Vattenskada i mitt kök orsakat av avloppet. Problemet är att mitt akvarium står platsbyggt där de ska riva. Jag har pratat med försäkringsbolaget om de kan hjälpa mig ang detta då det är en hel del levande i form av fisk och koraller i akvariumet, men de verkar tycka att det är mitt eget ansvar och häver ur sig saker som att det borde vara jätteenkelt att gå ner på tex en fiskaffär och fråga om man kan få hyra in sig. Och de säger att endast akvariumet räknas som lösöre och att det levande inte ersätts om det skulle hända dem något Jag vette sjutton hur jag ska gå tillväga för att lösa detta. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
dahlgren Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Kan du inte sätta upp ett temporärt akvarium under rivningen? Annars är det väl till att husera levande hos butik eller akvariekompisar? Citera
Turbosnigel Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Problemet är ju bara var jag ska få det temporära karet ifrån. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
dahlgren Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 http://www.blocket.se/stockholm/Akvarium_400_L_49165010.htm?ca=11&w=1konstiga mått kanske...Bauhaus är det väl som har rätt billiga eheim burkar också? Citera
Turbosnigel Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Alltså jag måste ju få plats med allt. Är ju frågan. Sen vette sjutton vad fiskarna tycker om att bli flyttade. Hoppas inte något dör nu. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
Turbosnigel Postat 3 oktober 2013 Författare Postat 3 oktober 2013 Sen tycker man ju att hemförsäkringen ska täcka något av detta. Jag menar åker jag på o köpa ett akvarium som kostar massa pengar och dessutom riskerar livet på mitt levandeSkickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
Kn0tan Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Bara för nyfikenhets skull... vilket försäkringsbolag har du? Citera
Guest Postat 3 oktober 2013 Postat 3 oktober 2013 Den riktiga snålvarianten är plastduk i badkaret och fylla upp temp där där efter flytta det befintliga. And att ha duken är ev tvålräster är mycket svårt att få bort risky men kan fungera. Eller så gör man den varianten jag skulle köra köpa mig ett passande kar ställa det på lecablock och fylla upp sedan sälja det man kanske förlorar lite stålar men det är det värt om man ser till allternativen. Citera
Turbosnigel Postat 4 oktober 2013 Författare Postat 4 oktober 2013 Trygg hansa. Det som stör mig är att de inte har någon som helst förståelse, det är ju bara att flytta enligt dem. Inga problem alls. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
Turbosnigel Postat 4 oktober 2013 Författare Postat 4 oktober 2013 Ja lekablock och ett annat akvarium är ju inte helt felSkickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
Turbosnigel Postat 4 oktober 2013 Författare Postat 4 oktober 2013 Haha killen på försäkringsbolaget sa först, du har ingen stor hink eller balja att ha dem i då? Det säger rätt mkt om vad han tycker om saken. Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.