sebbe Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 hej! Hålle rpå att starta upp ett salvattensakvarium på 390 liter sakta men säkert. Nu undrar jag vilket jag behöver först och vad som är viktigast av UVC och Osmos: några tips? Jag har ej pengar till både och samtidigt utan undrar vad jag behöver först. Tack på förhand Sebbe Citera
Niclas Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Osmos, då får du en bra start med rent fint vatten, komplettera gärna osmosen med ett sillikat filter om det inte finns från början. Citera
Vitamin Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Eftersom du ändå inte skall stoppa i någon fisk den första månaden, så har du ingen nytta av ett UVC än. Citera
sebbe Postat 16 augusti 2005 Författare Postat 16 augusti 2005 ok, tack så mycket för hjälpen. men hur fungerar det? ska man bara koppla den till en slang och sen till akvariet ? Jag fattar inte riktig : ) Citera
TedA Postat 16 augusti 2005 Postat 16 augusti 2005 Koppla in den på vatten ledning och "tillverka" vatten i en dunk som du sedan använder för att blanda saltvatten eller utan salt för att fylla på för avdustat vatten.// Ted Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.