Boerboele Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Tack Ja, jag hoppas det. Nu går de iallafall i karantän, de är nog lite större än de jag har sen innan, men hoppas det går bra ändå. Kanske vad som behövs för att det ska bli bättre. Funderar på om det kanske är bättre att vänta tills det lite större karet är igång och släppa ihop dem då istället... Citera
Boerboele Postat 27 december 2013 Författare Postat 27 december 2013 (ändrat) Lite bilder på detta ocksåBlastomussa och discosoma.Mina enda fiskar i, svarta percula.Funderar på att ha i nån till liten fisk eller räka. Ändrat 27 december 2013 av Boerboele Glömde en bild Citera
Boerboele Postat 2 februari 2014 Författare Postat 2 februari 2014 Tänkte det var dags att lägga in några bilder . Har blivit lite fler fraggar, har testat SPS och har haft en tråkig dipp med svajande värden. Nu verkar det dock vara mer stabilt. Montiporan har växt en del, tror att själva inbuktningen är gränsen för hur det såg ut när jag köpte den. Även Euphyllian har växt, tyvärr är det något som flyttar den om natten, så den står på snedden så man ser inte hur bred den är. Orkar inte flytta den hela tiden, kanske limmar fast den med AquaScape en dag. Acans verkar också trivas . Sista bilden visar någon form av gorgonia och öppningen på nån svamp som varit där länge och växt sig ganska stor nu. Om någon vet vad det är för svamp får ni gärna säga till Citera
DanneI Postat 3 februari 2014 Postat 3 februari 2014 Din acan ser ju ut att må fint, än så länge;) Euphyllian och montin ser jag har växt också. Citera
Boerboele Postat 5 februari 2014 Författare Postat 5 februari 2014 Haha, så du tar för givet att jag kommer att lyckas döda den? Skönt att du säger det, du borde ha bättre koll än jag hur de såg ut innan jag fick hem dem. Citera
DanneI Postat 5 februari 2014 Postat 5 februari 2014 Haha, så du tar för givet att jag kommer att lyckas döda den? Skönt att du säger det, du borde ha bättre koll än jag hur de såg ut innan jag fick hem dem.Nej då, de trivs säkert.. Men mina acan-kolonier jag köpt har ju fungerat i snitt 1 år sedan tynar de bara långsamt bort av ngn anledning. Möjligen ngt bakteriellt som sakta bryter ner dom till slut. Citera
Boerboele Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Mm, det var tråkigt att se. Undra om det finns något som botar dessa bakterier. Citera
Boerboele Postat 18 februari 2014 Författare Postat 18 februari 2014 Blev en BTA som födelsedagspresent till mig själv Min Turbinaria åt även en bit artemia förut idag (den högra där det bara syns två små ögon), synd jag inte har en bättre kamera Citera
Boerboele Postat 5 april 2014 Författare Postat 5 april 2014 Dags för några nya bilder, går visst att fota med surfplatta också . Ny Zoa från Danne och Acans har fått en massa små nya huvuden gång. Hoppas den fortsätter trivas och inte tynar bort. Än så länge ser det ljust ut Den sista bilden ska egentligen inte vara här då den är i mitt bräckvatten men vet inte hur man får bort den. Vilket fall har mangroveskotten börjar trivas där och fått både blad och rejäla rötter. Och kulfisken låter fortfarande borren vara i fred Citera
DanneI Postat 1 maj 2014 Postat 1 maj 2014 Mangrove funderade jag också på att skaffa:-) Hur djupt ner i akvariet har du dom... Citera
Boerboele Postat 13 augusti 2014 Författare Postat 13 augusti 2014 Helt missat att du skrivit . De står väldigt djupt just nu, bara ca 5 cm över ytan. Tror man kan ha dem med bara rötterna i vattnet med och allt där emellan. Citera
DanneI Postat 14 augusti 2014 Postat 14 augusti 2014 No prob. Tänkte just om det gick att ha dom från botten och upp, men får nog problem med att få plats med några skott under min belysning ändå så jag tror det får vara tills vidare. Citera
Boerboele Postat 18 augusti 2014 Författare Postat 18 augusti 2014 Ah, ja, det blir nog svårt med din ramp. Kollade närmre på mina och de har växt en del, så är säkert 10-15 cm över ytan nu. De står i 375 liter nu som snart ska bli 720. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.