hagbard Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 (ändrat) Är de svåra att hålla?..jag tror jag fått med en sådan på en sten jag köpte från triton...den verkar växa faktiskt...jättesmå polyper som fladdrar i vattenströmmen...vit/beige med pytte grönaktiga polyper..har ett krypande växtsätt på stenen samt ett par uppstickare..kan det vara den artgruppen? Ändrat 8 oktober 2013 av hagbard Citera
hagbard Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 en bild säger mer än 1000 ordmvhjo jag vet..men nått salt under naglarna har ni välle ...skämt o sido ska jag försöka få in en bild..men den sitter lite trixigt till nu..ska helt sonika sätta den på första parkett så jag kan ta en bild Citera
hagbard Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Dom är ganska lättaok..det förklarar saken..att jag lyckas hålla den vid liv menar jag ...den sitter nära ytan i bra ljus och bra cirkulation Citera
Guest Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Ganska slät korall med små cirklar och julgranarna växer i tunnlar och tittar ut då är det min favorit om du tröttnat vet du en som betalar för den Citera
hagbard Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 Ganska slät korall med små cirklar och julgranarna växer i tunnlar och tittar ut då är det min favorit om du tröttnat vet du en som betalar för den nu förstår jag inte riktigt..jag måste ta en bild så det inte blir missförstånd Citera
Guest Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 http://se.reeflex.net/tiere/582_Porites_lobata.htm Tex denna och maskarna i dom kallas julgranar Citera
hagbard Postat 8 oktober 2013 Författare Postat 8 oktober 2013 nej tror inte det...finns ju en hel del arter mer lik denna http://se.reeflex.net/tiere/4216_Porites_tuberculosa.htm Citera
Guest Postat 8 oktober 2013 Postat 8 oktober 2013 Japp det finns lite olika hade ett lite hopp av att kunna lura av Mr lite julgranar Citera
hagbard Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Kan detta vara en porites? stl som en 7 krona typ..pyttesmå polyper som fladdrar i strömmen..något grönskimrade med glasögon på 1 Citera
hagbard Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 Nope, montipora.Det var jag inte med på för fem öre!Tack!! det är lätt att inbilla sig saker i hobbyn har jag märkt som lekman Citera
hagbard Postat 19 oktober 2013 Författare Postat 19 oktober 2013 (ändrat) Vad får man i betyg om denna växt fram till denna stl från stenen på dryga 4 månader? eller hur mallig bör man vara mellan 1-5 om fem är det bästa Ändrat 19 oktober 2013 av hagbard Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.