Gå till innehåll

Konstigt sätt att få stopp i rören


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Efter att ha kommit hem från en trettiårsfest så kommer jag hem av ett porlande som det inte brukar låta. Mitt utsug från sumpen har en lös del som är ett 90 gradig vinkel rör vilket är den enda del som inte är limmad så att jag kan rikta om det ifall jag skulle vilja. Det händer att det lossnar men det brukar vara pga vattenbyte. Det brukar aldrig lossna utan anledning.

Så jag kommer hem och ser att den ligger på botten. Jag fiskar upp den och sätter den på plats igen. Vad händer? Rördelar skjuts iväg med världens fart och jag börjar tänka att pumpen fått mer kraft från ingenstans. För varför skulle den inte gå att montera tillbaka helt plötsligt? Kollar sumpen för att se om något hänt där nere men allt ser bra ut. Kliar mig i huvet och kollar sen in i rörbiten. Ser då att något sittter i vägen.

Börjar känna mig fram och känner att det är något mjukt och kladdigt. Visar sig vara en sjöhare som mot alla odds verkar ha försökt gå emot den kraftiga strömmen och pga det blockar upp flödet så pass att rördelen lossnat. Vad i helvete är oddsen för detta?

post-5397-14468931142535_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...