Gå till innehåll

Drivdon med solupp- och nergång til 4x20W chip?


Laggeman

Rekommenderade inlägg

Finns det någon "färdig lösning" ifall man har 4x50W chip som man vill kunna mata med en kontrollenhet/drivdon av något slag som även simulerar solupp- och nergång?

Jannes kort är jag familjär med, men är mer ute efter en "all-in-one" lösning där man helt enkelt har en stickkontakt i ena änden, och anslutningar för chip i den andra, men det behöver inte vara 4x40W, det var mest ifall man hade dessa redan.

Rapidled hade ju en driver med knappar där man satte igång ljusets upp- och nergång, men är osäker på ifall dessa finns eller ifall de funkar till annat än en bunke 3W'are.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon "färdig lösning" ifall man har 4x50W chip som man vill kunna mata med en kontrollenhet/drivdon av något slag som även simulerar solupp- och nergång?

Jannes kort är jag familjär med, men är mer ute efter en "all-in-one" lösning där man helt enkelt har en stickkontakt i ena änden, och anslutningar för chip i den andra, men det behöver inte vara 4x40W, det var mest ifall man hade dessa redan.

Rapidled hade ju en driver med knappar där man satte igång ljusets upp- och nergång, men är osäker på ifall dessa finns eller ifall de funkar till annat än en bunke 3W'are.

Coralux Storm-X, 16 PWM kanaler med 12-bit resolution och så många MeanWell LDD som det behövs. Jag har ett par 5-up LDD kretskort över som jag kan sälja bort om du behöver.

Om du vill spara lite pengar och pruta på "färdig lösning" så köper du en Arduino Uno, en rotary encoder, en RTC, ett Adafruit 12-bit PWM kort och kopplar ihop en Storm-X själv. Koden är bara att ladda ner från Coralux sida.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...