Gå till innehåll

Kapad sjöstjärna!


Skafar

Rekommenderade inlägg

Hej. Vi köpte en sandsjöstjärna för någon dag sedan. Tycker det liksom hör till med en sjöstjärna i ett saltvattensakvarium. Den grävde ner sig ganska omgående och trodde i och för sig att det inte var något man skulle se sådär mycket av. Nästa dag var den framme på morgonen men såg till min förtvivlan att två av tre armar var kapade i ändarna! Min fråga är vem kan ha gjort det och hur alvarligt är det för sjöstjärnan? Jag har en Spider Decoration Crab som är högt misstänkt! Har funderat på att plocka bort denna innan. Den dök bara upp plötsligt i akvariet, inget jag köpt. En sandvändare har också försvunnit, kanske samma gärningsman? Är det någon annan som fått en sådan krabba i sin tank, var gör man av den? Känns inte som man bara vill spola ner den? Mvh //Micke & Gunilla

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aj då. Jag har fyra gangsterräkor som käkat upp en sandvändare. Hade tidigare en blå sjöstjärna som blev äten på i ändarna men det berodde nog på att de var lite dålig. Den dog så småningom.

Ett sätt att ta reda på om en sjöstjärna mår bra är att lägga den upp-och-ner och se om den vänder sig tillbaka. Vad jag förstått så ska den ha börjat vända sig på mindre än en minut om den är frisk.

Vet inget om krabban du nämner.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...