Gå till innehåll

min första Maxima


saltatrox

Rekommenderade inlägg

Äntligen har jag fått tag i min älskade mussla.

Vill ha alla tips och råd för att den ska må bra.

Det var en av skälen för att jag starta mitt första revakvarium för 1 1/2 år sen.

Har en burk på 500+100 liter med 4st radium ledar med kraftigt vatten cirkulation.

Vad säjer ni med erfarenhet av dessa underbara djur.

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen har jag fått tag i min älskade mussla.

Vill ha alla tips och råd för att den ska må bra.

Det var en av skälen för att jag starta mitt första revakvarium för 1 1/2 år sen.

Har en burk på 500+100 liter med 4st radium ledar med kraftigt vatten cirkulation.

Vad säjer ni med erfarenhet av dessa underbara djur.

Mvh Thomas

Jag köpte en för något år sen som var ganska sunkigt brun, fick den billigt. Men ställde den högt upp i karet och efter en månads till var den lila och hur vacker som helst.

Och var beredd på att den flyttar sig om den inte är nöjd. :)

/Micke

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som har fått med nån av dom här sniglarna Pyrgiscus, Turbonilla och Tathrella. Kallas också för pyramid sniglar. Jag har tittat med förstoringsglas under(på foten) men inte sätt nån ännu. Ska lysa ikväll och se om nån tittar fram. Jag har inget karantän kar igång men har lagt den i en skål och hoppas på att man inte ser nån parasit. Den ända som äter såna sniglar är wrassen och en sån vill jag inte ha.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tar upp mina i en plast balja o borstar över den med en tandborste.. Funkar kanon men man blir inte av med det helt om man väl fått pyramider..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja precis.. Det gäller att den inte har satt sig på en sten. Eller skär du bort den då ? är lite för räd för att göra det

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina är stora så dom har inte en byssal som dom fäster sig med längre..

Sitter sen fast så bara borsta över den när den är stängd.

Får du pyramider så brukar du kunna se skal kanten under mantlen, brukar finns precis i kanten där då.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...