GÄ till innehÄll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋼) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har satt upp ett 222L kar som Àr tÀnkt i första hand som ett fraggkar. Ska bli kul o se hur det fungerar. Har levande sand och Ls i karet för lite levande kultur.. Bilder kommer senare.

Tekniken Àr

Skummare : Deltec Mc500

Streamer : Tunze 6045

Ljuset : Maxpect Razor 160W 16.000 k

SÄ det Àr inget avancerat.

Postat

Tror Atlas fÄr hinka ut ett tiotal liter redan imorgon.. SÄ litet fragg kar blir ju knökat redan imorgon.. Efter första fraggresan..

Med vÀnlig hÀlsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat

MisstÀnker detta ocksÄ.. jag fÄr nog ha nÄn strategi redo om jag ska fÄ med mig nÄgot imorgon

Postat
  • Författare

Haha ja det kommer nog att bli vÀlfyllt hoppas jag.. Men jag Àr dock inte fÀrdig med min hylla. Har ett par timmar till pÄ den innan den Àr klar. Tid som inte finns just nu tyvÀrr..

Och nu sÄ trodde tjerna att dom skulle stanna till pÄ vÀgen hem i köpcentret i vÀl... Kan dom fetglömma... Mutor fÄr komma en annan dag hehe

Postat
  • Författare
Ge dom kortet och sÀg att dom stannar tills du Àr fÀrdig :)

Oj oj. DÄ blir det nog dyrt... DÄ lÀr jag fÄ jobba snabbt haha

Postat
  • Författare

Har varit pÄ en liten resa upp till Floby och Andreas N och köpt lite fraggar.. Gjorde resan ihop med Fotte o Larry. Tack för vÀldigt trevligt sÀllskap och kul att trÀffa dej fotte.Ett ansikte till pÄ ett namn i forumet.

Samt tack till Andreas N med familj som tog imot oss med fika och fina koraller i lÄdan hem.

Resan gick dock inte smÀrtfri dÄ jag upptÀckte att jag hade punka pÄ ett bakdÀck nÀr jag skulle plocka upp Larry. Ett stort tack till Larry som hoppade in med sin bil sÄ vi kunde fortsÀtta resan.

Dock var jag inte hemma förens vÀldigt sent inatt och va vÀl mÄttligt intresserad av att bygga min fragghylla klar och att börja limma koraller sÄ det blev en nödlösning sÄ lÀnge.

Ska Àven fylla pÄ med en massa fraggar frÄn mitt eget kar. SlÀnger in lite bilder.

post-7265-14468931341671_thumb.jpg

post-7265-1446893133807_thumb.jpg

post-7265-14468931338286_thumb.jpg

post-7265-14468931338542_thumb.jpg

post-7265-14468931338754_thumb.jpg

post-7265-14468931338963_thumb.jpg

post-7265-14468931339169_thumb.jpg

post-7265-14468931339369_thumb.jpg

post-7265-14468931339592_thumb.jpg

post-7265-14468931339807_thumb.jpg

post-7265-14468931340008_thumb.jpg

post-7265-14468931340212_thumb.jpg

post-7265-14468931340435_thumb.jpg

post-7265-14468931340635_thumb.jpg

post-7265-14468931340845_thumb.jpg

post-7265-14468931341041_thumb.jpg

post-7265-14468931341249_thumb.jpg

post-7265-14468931341446_thumb.jpg

Postat

Blev ju superbra. Trevligt att trÀffa nya som sagt!

Tur att du kom hem trots punktering :)

Postat

O jag hade rÀtt.. Knökat sÄ in i , efter EN runda.. ;)

Postat
  • Författare
O jag hade rÀtt.. Knökat sÄ in i , efter EN runda.. ;)

Det gÀller ju att passa pÄ nÀr tillfÀllet finns ;)

Postat

Ja dÀr gÀllde det att vara med i svÀngarna om man skulle ha nÄt innan röjaren kom in!

Postat
DÀr va ju mycket jag vill ha Atlas ;) Packa ner det i en lÄda och leverera hit det genast ;)

KÀnner att det nÀrmar sig ett mini möte.. ;) var ? NÀr ?

Postat
  • Författare
DÀr va ju mycket jag vill ha Atlas ;) Packa ner det i en lÄda och leverera hit det genast ;)

Ett o annat hittade man ju som sÄg vettigt ut :) Ska vÀl finnas en pinne eller tvÄ att sÀlja senare..Ska sÀtta in en hel del i mitt 720. En del ska fraggas ner ytterligare. Blir nÀsta friveckas projekt. hehe

KÀnner att det nÀrmar sig ett mini möte.. ;) var ? NÀr ?

FrÄgan Àr om han har hunnit lÀra sej att baka Ànnu ;) För det blir vÀl hembakat :)

Postat

Ska bli kul o se om du kan hÄlla fÀrgen pÄ fraggarna Àven i ditt eget kar.. Tror det Àr en utmaning i sig faktiskt..

VÄgar vi Àta mickes hembakta.. ?

Postat
  • Författare
Ska bli kul o se om du kan hÄlla fÀrgen pÄ fraggarna Àven i ditt eget kar.. Tror det Àr en utmaning i sig faktiskt..

VÄgar vi Àta mickes hembakta.. ?

Ja det ska bli intressant o se hur dom Àndrar sej. Har tagit bild pÄ alla sÄ jag kan jÀmföra senare.

Risken Àr vÀl att man Äker pÄ nÄgon förgiftning av hans hembakta :) Sen sÄ kommer han o köper upp korallerna för vad man har sagt till tanten att dom kostar haha

Postat

Lyx med fraggkar pÄ 200+ :) - Vill ocksÄ ha ;)

Med vÀnlig hÀlsning, Björn

Postat

Manne och Atlas!! Vad Àr det för fel pÄ mitt hembakta??? Haschbrownies har vÀl ingen dött av, eller? ;)

Postat
  • Författare
Manne och Atlas!! Vad Àr det för fel pÄ mitt hembakta??? Haschbrownies har vÀl ingen dött av, eller? ;)

NÀ inte vad jag vet :) Ska bli riktigt spÀnnade att komma hem ikvÀll efter 4 dagar pÄ vÀgarna o se hur det ser ut bÄde i fraggkaret o mitt 720 :)

Postat
  • Författare

Allt ser jÀttebra ut i fraggkaret,va lite spÀnd nÀr jag körde o jobbade hur det skulle gÄ. Min anemon som jag köpte av Andreas N har delat pÄ sej. Riktigt kul..

Ser Àven lite tillvÀxt toppar pÄ en del koraller..VÀldigt nöjd Àn sÄ lÀnge

post-7265-14468931387612_thumb.jpg

Postat

Jag köper den nya sÄ fort ja fÄtt igÄng mitt nya, ja om du kan hÄlla den tills dess.

GĂ„ med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara pÄ detta Àmne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.