Gå till innehåll

Vad för ljus...


matteknatte

Rekommenderade inlägg

En fråga till alla som har koll på läget.

jag håller på att bygga starta upp ett nytt projekt och undrar nu vad jag ska ha för ljus.

Om jag ska ha rör, vilka märken är bäst och hur många av varje sort osv....

Tycker jag testat det flesta märken på rör på den nuvarande baljan men blir väl inte helt till freds med ljuset.

Det nya Projektet är på 500 liter och 1 meter långt och 65 cm vatten djup.

Det ska vara för både korall och fisk, fisken är väl det minst ljus problemet men korallerna...

Tacksam för alla svar och funderingar....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det verkar som om du har väldigt specifika krav på den visuella ljusbilden. Jag tycker då att du borde satsa på ett hemma bygge eller en led produkt där du kan själv mixa färgerna/leds:en. Köp i så fall lite extra leds så du kan testa dig fram hur du vill ha det.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...

jag har ju inte bestämt sånt än, men låt oss säga att det lika gärna kan bli mycket ljuskrävande koraller, till att det inte blir det.

Känner att jag kanske behöver optimera ljuset för att kunna klara högsta nivå.... :)

Om man bygger eget ledljus var hittar man isåfall grejor till det, och var finns beskrivning på hur man bygger och vad som då behövs...???

/Mattias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...