tobbs Postat 30 oktober 2013 Postat 30 oktober 2013 Då var det dags igen för fjärde gången att dra igång ett Saltvattenskar då jag det senaste året inte haft något pga barn,flytt med mera så har jag nu fått tid till att dra igång igen. Det blev ett Aquael nano reef 30 l . Citera
tobbs Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Tanken är att köra skummarlöst (första gången för mig) med viss nyfikenhet , dock använda påhängsfiltret som medföljer och proppa i LS så gott det går. Belysning låter jag original rampen stå för så länge, för att såsmåningom kanske uppgradera till LED. Cirkulation förutom org.pump blir en Hydor koralia. Invånare blir sniglar,eremiter och någon räka samt någon goby är planen i alla fall. På korallfronten blir det mestadels mjukisar och någon LPS. Kom gärna med synpunkter eller frågor fridens Citera
tobbs Postat 30 oktober 2013 Författare Postat 30 oktober 2013 Här kommer en bild på hur det ser ut just nu , inte mycket som ni ser En sak som jag ej kan bestämma mig för är om jag ska ha vit eller svart sand , vad säger ni ? Citera
tobbs Postat 4 november 2013 Författare Postat 4 november 2013 Har inte hänt så mycket nytt , hunnit köpa lite sladdar och timers. Dock kan jag inte hitta mitt osmos filter så det blir att bita i det sura äpplet och köpa en ny.Så fort filtret är hemma är det dags att dra igång Citera
tobbs Postat 5 november 2013 Författare Postat 5 november 2013 Nu är prylarna beställda:)Har en fråga dock , någon som använder eller har använt Aqua medics Aquareef led 50 w och sunrise controller till dessa ? Vad tycker ni om dem ? Fridens Citera
tobbs Postat 7 november 2013 Författare Postat 7 november 2013 Då har de beställda prylarna kommit så nu börjas det fyllas på med osmosvatten Förhoppningsvis kan det åka i LS i helgen. Citera
Tiaozqa Postat 8 november 2013 Postat 8 november 2013 Ser bra ut, ska bli kul att följa!köpte du ngn sunrise control från aqua medic?jag har funderingar på att köpa en sådan men letar folks erfarenheter med den först, har du sett nå positivt/negativt om den? Citera
tobbs Postat 10 november 2013 Författare Postat 10 november 2013 Nej jag har inte köpt det ännu men det blir mest troligt i framtiden Nu är det tyvärr så att akvariet jag köpte läcker , väldigt väldigt lite men blir ändå att lämna in och få ett nytt. Tyvärr kommer det hem först på ons el torsdag så det har blivit ett litet stopp just nu....Fridens Citera
tobbs Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 Det har tydligen varit problem med leveransen av det nya akvariet men jag ska iaf hämta det imorgon. Så i helgen ska ja äntligen få ihop det Citera
kryllet Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Ska bli kul att följa ditt Nano. Antar att du är den som jag bor närmast här på SVG, bor själv i Ljungabolet Citera
tobbs Postat 21 februari 2014 Författare Postat 21 februari 2014 Tyvärr fick jag lägga ner detta projektet pga tråkigheter inom familjen men nu har det repats mod igen. Så jag tänkte dra igång ett akvarie nu men på 240 L istället så jag gör en ny tråd till det projektet.Vem vet kanske 30l akvariet kommer igång i framtiden...Ja Emil jag bodde i Tullstorp innan men bor i Äholm nu Citera
kryllet Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 Nära det med skicka när du börjat din nya tråd Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.