Gå till innehåll

Tips på Mediciner?


Halogen

Rekommenderade inlägg

Om du kommer att ha ett karantänsakvarium så är det alltid bra att ha någon kopparbaserad meficin som t.ex. Cuprazin, fungerar mot Oodinuim och vanlig prick. Men den går INTE att använda i huvudakvariet, där måste man köra en revsäker medicin, dessa är få om man kan fråga sig hur bra de egentligen fungerar? Jag har provat flera och den enda som KAN ha fungerat någurlunda är Salifert´s Stop Parasites. Det finns ju en uppsjö av oilka mediciner mot svamp o annat men prick är väl det vanligaste som drabbar fiskarna.

Du kan ju också investera i ett UVC-till huvudakvariet så kommer du att kunna hålla prick borta ganska så bra så länge du har ett UV som fungerar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Tack för tipsen. Tanken är att använda karantän akvarium....hade tänkt att klara mig utan UVC men som allting annat så kommer väl det också så småningom. Vet inte hur jag ska placera detta, skulle helst vilja ha ovanför karet med tanke på risk för läckage.

/ Hälsningar Pär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...