Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Någon som sitter på tips på led man kan köra i rsm ? E fullt medveten om rapid leda färdiga kit. Men mina tolkningar e att deras dimmningssystem inte är så direkt hightech.

Det kan vara någon färdig modul eller vad som? Hur mycket jag måste "förstöra" rsm hooden kvittar . Så länge det ser helt ut utifrån , alla tips e jag mycket tacksam för :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Postat

Kolla in stevesleds.com - deras Typhoon Controller simmar med automatik.

Med vänlig hälsning, Björn

Postat

Jag byggde i ett rsm250. Rev ut lysrören med reflektorer och satte dit en alu-plåt i samma mått med 60 cree-leds och två data-fläktar. borde väl funka med samma princip även i ett 130-kar

Postat
  • Författare

Jo det funkar absolut men jag vill ha lite mer dimmnings möjligheter osv . I mitt rsm 250 byggde jag in 2 ecotech radion. Men denne e mindre så får inte plats med en sådan tror jag

Postat

Jag har en äldre Maxspect G2 160W inbyggt i huven. Det funkar fint, men om du vill ha den dimbar så går kanske det alternativet bort.

/D

Postat
  • Författare
Kolla in stevesleds.com - deras Typhoon Controller simmar med automatik.

Med vänlig hälsning, Björn

så detta kitet: http://shop.stevesleds.com/Red-Sea-Max-130-and-130D-LED-retrofit-kit-RSM130.htm

sen kör jag med "prewire så det passar med rsm timer osv."

samt samt include typhon?

Någon som kört med detta?

Då e det positiva med rapid led att där kan jag köra med att man inte behöver lödda ledsen osv.. det måste jag via stevesleds om jag inte ser fel ?

Postat
  • Författare
Jag har en äldre Maxspect G2 160W inbyggt i huven. Det funkar fint, men om du vill ha den dimbar så går kanske det alternativet bort.

/D

Du kan inte lyfta huven? ta en bild o skicka i pm eller något bara ?:)

Postat
Du kan inte lyfta huven? ta en bild o skicka i pm eller något bara ?:)

Jodå, huven funkar som vanligt. Den sitter ungefär där orginalbelysningen satt och det är ett hål på översidan där fläkten i rampen sitter. Temperaturen hålls på en bra nivå enbart med fläkten i rampen. Det ser ut så här:

7yby8y3a.jpg8uzenaja.jpg

Postat

Jag kör med steves led ramp och typhons controller, blev en del lödande. Men resultatet är jag nöjd med.

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Ja ljuset blev rätt mäktigt ljus! 15 blå 10 vita och 2 uv varför jag tog uv vet jag inte riktigt men så blev det :) hade ett jäkla bökande att ställa in drivrarna bara eftersom multimetern rapidled skickade med inte fungerade . Men det löste sig med ett lån av multimeter sent på kvällen :). Jäkla ljus i burken . Men tråkigt bara att man inte kan programmera den dimmern med seperata stigningar . Det enda man kan göra är att ställa in styrkan på blå respektive vit . Men dom startar båda samtidigt vid uppgång och stiger tillsammans . Precis som vid nergång på kvällen . Men ja man kan ju inte få allt här i världen.

Postat

Vad har du för styrning? Jag kör mina två drivrar på olika tider med typhon controller.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.