Gå till innehåll

Led passande i rsm 130.


Majki01

Rekommenderade inlägg

Någon som sitter på tips på led man kan köra i rsm ? E fullt medveten om rapid leda färdiga kit. Men mina tolkningar e att deras dimmningssystem inte är så direkt hightech.

Det kan vara någon färdig modul eller vad som? Hur mycket jag måste "förstöra" rsm hooden kvittar . Så länge det ser helt ut utifrån , alla tips e jag mycket tacksam för :)

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla in stevesleds.com - deras Typhoon Controller simmar med automatik.

Med vänlig hälsning, Björn

så detta kitet: http://shop.stevesleds.com/Red-Sea-Max-130-and-130D-LED-retrofit-kit-RSM130.htm

sen kör jag med "prewire så det passar med rsm timer osv."

samt samt include typhon?

Någon som kört med detta?

Då e det positiva med rapid led att där kan jag köra med att man inte behöver lödda ledsen osv.. det måste jag via stevesleds om jag inte ser fel ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan inte lyfta huven? ta en bild o skicka i pm eller något bara ?:)

Jodå, huven funkar som vanligt. Den sitter ungefär där orginalbelysningen satt och det är ett hål på översidan där fläkten i rampen sitter. Temperaturen hålls på en bra nivå enbart med fläkten i rampen. Det ser ut så här:

7yby8y3a.jpg8uzenaja.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Ja ljuset blev rätt mäktigt ljus! 15 blå 10 vita och 2 uv varför jag tog uv vet jag inte riktigt men så blev det :) hade ett jäkla bökande att ställa in drivrarna bara eftersom multimetern rapidled skickade med inte fungerade . Men det löste sig med ett lån av multimeter sent på kvällen :). Jäkla ljus i burken . Men tråkigt bara att man inte kan programmera den dimmern med seperata stigningar . Det enda man kan göra är att ställa in styrkan på blå respektive vit . Men dom startar båda samtidigt vid uppgång och stiger tillsammans . Precis som vid nergång på kvällen . Men ja man kan ju inte få allt här i världen.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...