Mr Harlequin Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Jag har en skummare som slutat skumma eller dra luft. Har rengjort skummaren med ättika, fungerar inte ändå. Jag har byt pump hjälper inte... Skummaren är en Grotech HEA 150, den har skummat förut men inte nu efter helgen. Nu undrar jag om det kan vara nåt som hänt med akvarievattnet/värdena som kan få en skummare att sluta fungera??? Citera
dahlgren Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Blandas luft med vattnet i röret? Att den inte skummar ända upp i röret behöver inte betyda att den är trasig, det kanske inte finns tillräckligt i vattnet att skumma ut. Har man gjort rent den med ättika skulle ja låta den gå några dagar innan jag blir orolig. Citera
DaTrucka Postat 11 november 2013 Postat 11 november 2013 Har du kollat så luftslangen inte är igensatt?Brukar vara ganska vanligt att missa det.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.