Gå till innehåll

Dimentioner balkong avrinnig?


AffeAlien

Rekommenderade inlägg

Hejsan!

Håller på planerar för ett kommande bygge som kommer bli en rimless rumsdelare med måtten 160x70x60cm BxDxH och då tänkte jag ha en balkong avrinning på ena kortsidan. Tanken var 2st 32mm rör ner och ett 25mm rör upp. Borde räcka ganska långt i flöde va?

Problemet nu är dimensionerna på balkongen. Ska man ha den över hela kortsidan eller ska man bara göra en liten balkong? Vilka mått bör man lämpligen ha för att kunna få det tyst och få plats att skruva fast rören utan att ha bebishänder?

Jag har funderat på att ha hela kortsidan som avrinning men hur mycket lägre bör då den rutan vara för att man ska kunna montera kammar och inte ha karet att rinna över?

Gjorde en enormt fin paint skiss för att förklara. :)

post-6927-14468931587019_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har kollat lite på den varianten då jag skulle modda mitt befintliga kar (BeanAnimal modellen antar jag du utgår ifrån?).

Har dock valt att göra balkongen betydligt djupare och inte lika bred då det brukar bli enklare att ställa in häverten då det kräver mindre precision.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tanken är att ena sidan kommer stå mot ett skåp som står mot väggen så själva balkongen kommer vara inne i skåpet.

så besvärligt med så djupa avrinning både när man monterar rör och om man behöver suga upp junk på botten.

Så som sagt när man får designa själv tänkte jag göra så här. Men har som sagt inga bra dimentioner.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...