sillstryparn Postat 18 november 2013 Dela Postat 18 november 2013 kan man använda husfix för att limma ihop stenen eller vad är det bästa?? tacksam för råd o svar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 19 november 2013 Dela Postat 19 november 2013 det finns cement man kan köpa i handeln kommer inte ihåg vad det heter, har för mig att turbosnigel kan det Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
HumAnyt Postat 19 november 2013 Dela Postat 19 november 2013 Nyos reef cement, finns hos bioted. //Rasmus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 19 november 2013 Dela Postat 19 november 2013 Husfix tror jag inte på, är nog lite för mycket skit i den.Finja Vitcement är det folk som använt, även ett spackel Ardex 45 vill jag minnas det heter, gör en sökning på dessa här på guiden så hittar du säkert rätt.Finns en del olika kommersiella märken och varianter som är revsäkra och beprövade.Reef bond, Fauna Marin Reef Scape Foam mm... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
sillstryparn Postat 19 november 2013 Författare Dela Postat 19 november 2013 funderade på nyos men det blir fruktansvärt dyrt om man skall limma så mycket som jag skall typ 150 kg av 250 kg totalt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hagbard Postat 19 november 2013 Dela Postat 19 november 2013 (ändrat) funderade på nyos men det blir fruktansvärt dyrt om man skall limma så mycket som jag skall typ 150 kg av 250 kg totaltDet var mycket? kan du inte borra då och använda rör i genomföringen som du bygger i önskade formationer? med en bottenplatta som fundament Ändrat 19 november 2013 av hagbard Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
DaTrucka Postat 20 november 2013 Dela Postat 20 november 2013 Jag hade nog försökt bygga en stomme/ställning av PVC rör som man fäster stenen i, tex. med stripes.Bara borra litet hål i stenen som man kan trä buntbandet i. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Kenneth J Postat 22 november 2013 Dela Postat 22 november 2013 Hejjag har gjort en bakgrund i frigolit som jag sedan penslade med ardex45 i flera tunna lager. Har täckt hela bakrutan i mitt 720 med bakgrunden.har inte haft några negativa effekter av det.däremot var jag noga med att skölja av cementen ordentligt innan den åkte i akvariet.(efter torkning så klart)jag kör Balling light och kanske så läcker cementen lite lite kalk för jag behöver inte tillsätta då mycket via doser pumpen.har haft igång burken med bakgrunden drygt ett halvår nu och det växer fint med kalk alger på den.mvh kenneth Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.