Gå till innehåll

murning av LS


sillstryparn

Rekommenderade inlägg

Husfix tror jag inte på, är nog lite för mycket skit i den.

Finja Vitcement är det folk som använt, även ett spackel Ardex 45 vill jag minnas det heter, gör en sökning på dessa här på guiden så hittar du säkert rätt.

Finns en del olika kommersiella märken och varianter som är revsäkra och beprövade.

Reef bond, Fauna Marin Reef Scape Foam mm...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

funderade på nyos men det blir fruktansvärt dyrt om man skall limma så mycket som jag skall typ 150 kg av 250 kg totalt

Det var mycket? kan du inte borra då och använda rör i genomföringen som du bygger i önskade formationer? med en bottenplatta som fundament

Ändrat av hagbard
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej

jag har gjort en bakgrund i frigolit som jag sedan penslade med ardex45 i flera tunna lager. Har täckt hela bakrutan i mitt 720 med bakgrunden.

har inte haft några negativa effekter av det.

däremot var jag noga med att skölja av cementen ordentligt innan den åkte i akvariet.(efter torkning så klart)

jag kör Balling light och kanske så läcker cementen lite lite kalk för jag behöver inte tillsätta då mycket via doser pumpen.

har haft igång burken med bakgrunden drygt ett halvår nu och det växer fint med kalk alger på den.

mvh kenneth

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...