Licke Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Hej.Har nu under kort tid "fångat" två stycken bangaier i två olika cirkulationspumpar. Den ena i den förra cirkulationspumpen och den idag i den nya, en Jebao WP-40 som jag kör på långsammaste farten. Jag har inte sett några svagheter hos fiskarna men jag kan inte utesluta att de dött först och hamnat i pumpen sen. Hur gör ni, behöver man skydda djuren på något sätt eller har mina fiskar varit svaga som hamnat där? Citera
Wiking Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 Jag har aldrig haft bangaier så jag känner inte deras beteende, men jag har svårt att tro att de sugits in pumparna om de varit friska och starka.Om jag av någon anledning bryter strömmen till mina Hydor Koralia pumpar så kollar jag alltid så att någon räka inte krupet in hos dem innan jag startar dem igen. Jag har i ett tidigt skede förlorat minst 1, kanske 2, räkor pga detta. Citera
hagbard Postat 19 november 2013 Postat 19 november 2013 jag kan mycket väl tänka mig att de har sugits sig fast i en pump o dött..min fluval fx5 hade död på ett antal fisk i ett av mina förra kar..visserligen söt vatten men ändå..starka pumpar måste ha skydd till fisk..det har de ..men kanske inte för mindre fisk...det kan mycket väl ske i viloläge på natten..tvivlar på att detta är en slump Citera
JonasW Postat 20 november 2013 Postat 20 november 2013 Kör min WP-25 på 85% av max och det har då varken dött kardinaler, clownfiskar, fridmani eller annan fisk. Hur kommer de ens in i pumpen? Så stora glipor är det ju inte. Citera
Licke Postat 20 november 2013 Författare Postat 20 november 2013 Tack för era svar. De tyder på att de hamnat där pga svaghet.Den första satt med nosen rakt in mellan springorna, nr 2 låg med bredsidan emot och sögs fast. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.